آموزش فعال سازی گیفت کارت اپل آیتونز

فعال سازی گیفت کارت اپل

فعال سازی گیفت کارت اپل


در این مقاله به انجام آموزش فعال سازی گیفت کارت اپل آیتونز می پردازیم. حتماً تا به حال با واژه‌هایی مثل گیفت کارت اپل، گیفت کارت آیتونز و دیگر گیفت کارت‌ها رو به رو شده‌اید. اما آیا اطلاعاتی در این زمینه دارید؟ آیا می‌دانید گیفت کارت‌ها چه نوع کارت‌هایی هستند و توسط چه شرکت‌ هایی به بازار عرضه می‌شوند؟ از گیفت کارت‌ های اپل آیتونز چه اطلاعاتی دارید؟ اگر نیازمند این اطلاعات ارزشمند هستید، ما در این مطلب از مجله آی گیم توضیحات کاملی در مورد اپل آیتونز و انواع مختلف گیفت کارت‌های آن ارائه خواهید داد.

آیتونز چیست؟

پیش از آنکه به سراغ سرویس‌ها و خدمات اپل آیتونز برویم، بهتر است که درک درستی از آیتونز و کاربرد آن داشته باشید. آیتونز در واقع یک نرم افزار رایگان برای بخش انواع فایل‌های تصویری و صوتی و همچنین دسته بندی و سامان دهی آن‌ ها بر روی مک و یا ویندوز به کار می‌رود. این نرم افزار به وسیله شرکت اپل طراحی و تولید شده است و شما می‌ توانید آن را از سایت اپل به راحتی دانلود کنید. آیفون، آیپاد و آیپد به طور کلی نیاز به یک نرم افزار برای همگام سازی اطلاعات خود دارند. این نرم افزار، آیتونز است که پل ارتباطی خوبی بین کاربران و محصولات اپل است. بدون داشتن این نرم افزار نمی‌ توانید به فایل‌ های روی دستگاه اپل دسترسی داشته باشید.

امکانات اپل آیتونز

از امکانات خوبی که این نرم افزار به کاربران می‌دهد، قابلیت سرچ بسیار قدرتمند برای دریافت موسیقی‌ ها و فیلم‌ هاست. برای این کار نام خواننده و یا فیلم مورد نظر را در آن جستجو کرده. به این ترتیب نتایج جستجوی خود را در آیتونز مشاهده خواهید کرد. در صورت نیاز می‌توانید فایل مدنظر خود را از آیتونز خریداری کنید. همچنین می‌توانید موسیقی‌ های مورد علاقه خود را در آیتونز دسته بندی کرده و آن را به دستگاه خود انتقال دهید. این نرم افزار را می توان یکی از کاربردی‌ ترین نرم افزارهای اپل دانست که برای دانلود موسیقی، کتاب، فیلم، بک آپ، بروزرسانی و نصب انواع نرم افزارهای دیگر به کار می‌رود.

گیفت کارت اپل آیتونز چیست

گیفت کارت‌ ها در واقع کارت‌ های هدیه‌ ای هستند که بر روی آن‌ ها کدهای اختصاصی حک شده است. در واقع این گیفت کارت‌ها دارای اعتبار ارزی هستند که به وسیله آن‌ ها می توانید آیتم‌ های مختلفی را در برنامه‌ ها و بازی‌ های پولی خریداری نمایید. افراد با وارد نمودن این کد اختصاصی بر روی دستگاه IOS ، آیفون یا آیپد خود می‌توانند به همان میزان اعتبار اپل آیدی خود را افزایش دهند. با افزایش این میزان اعتبار مالی به حساب خود می‌توانید نرم افزارهای غیر رایگان مورد نظر خود را از آیتونز استور و اپ استور خریداری نمایید. میزان افزایش این اعتبار بستگی به میزان مبلغ گیفت کارت شما دارد. این کارت‌ های هدیه یکی ازمدرن‌ ترین هدیه‌ ها در عصر حاضر بوده که طرفداران زیادی نیز دارد.

گیفت کارت‌ های آیتونز در مبالغ 10 دلار، 15 دلار، 25 دلار، 50 دلار، 100 دلار و گاهاً با مبالغ سفارشی به بازار عرضه می‌شوند. این گیفت کارت‌ ها از پرطرفدارترین و محبوب‌ ترین کارت‌ های آیتونز بوده است که ورژن آمریکای آن دارای محبوبیت بیشتری است. به طوری که افراد از کشورهای دیگر مانند استرالیا، کانادا و انگلستان مایل به استفاده از ورژن گیفت کارت آیتونز آمریکا هستند.
گیفت کارت‌های آیتونز در دو ورژن الکترونیکی و فیزیک توسط کمپانی اپل ارائه شده است. در ورژن‌های الکترونیکی باید مراقب کارت‌های تقلبی و فتوشاپی باشید و همواره این کارت‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید، چرا که ورود این کدهای اشتباهی ممکن است اپل آیدی شما را مسدود کند.

آموزش استفاده و وارد کردن کد گیفت کارت

در صورتی که خرید گیفت کارت اپل آیتونز را از سایت آی گیم انجام داده اید، باید کد روی آن را بر روی دستگاه خود وارد کنید. کدهای اختصاصی این کارت‌های هدیه در پشت کارت و به صورت لیبل شبیه شارژهای همراه اول و ایرانسل حک شده است. شما باید لیبل را بخراشید تا کد 16 رقمی آیتیونز که با حرف X نشان داده شده است، برای شما هویدا شود.

 

اگر می‌‌خواهید از گیفت کارت خود بر روی دستگاه آیفون، آیپاد تاچ و یا آیپد استفاده کنید یا اصطلاحا به فعال كردن itunes بپردازید باید به صورت مستقیم کد را در دستگاه وارد نمایید و مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا باید یکی از برنامه‌های اپ استور و یا آیتونز استور را اجرا کنید.
  • در صفحه باز شده باید در بخش Features گزینه ردیم را انتخاب کنید.
نحوه وارد کردن کد گیفت کارت اپل آیتونز
  • در این بخش باید مشخصات اپل آیدی خود را وارد کنید تا لاگین شوید.
  • سپس در این بخش باید این گزینه را انتخاب کنید: you can also enter your code manually
    ردیم کردن کد گیفت کارت اپل آیتونز
  • حال در فیلد موجود کد 16 رقمی گیفت کارت خود را وارد کنید و گزینه Redeem را انتخاب کنید.

با انجام دادن این مراحل به طور دقیق، مبلغ اعتبار گیف کارت آیتونز به حساب شما اضافه خواهد شد و شما می‌توانید خرید نرم افزار، موزیک و یا فیلم های مورد نظر خود را از آیتونز استور و یا اپ استور انجام دهید.

فعال سازی گیفت کارت اپل آیتونز بر روی مک یا ویندوز

اگر قصد دارید گیفت کارت خود را از طریق مک بوک و یا کامپیوتر خود فعال کنید و اصطلاحاً گیفت کارت خود را Redeem  کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه آیتونز را در ابتدا بر روی مک بوک و یا کامپیوتر خود اجرا نمایید.
  • چنانچه تا به حال با اپل آیدی خود لاگین نشده اید، باید اطلاعات اپل آیدی خود را وارد نموده و لاگین شوید.
  • بعد از ورود به حساب کاربری اپل، از قسمت تب اکانت وارد گزینه redeem شوید.
  • در این بخش رمز عبور خود را وارد کنید و با زدن دکمه اینتر گزینه sign in را انتخاب کنید.
  • حال باید کد 16 رقمی گیفت کارت اپل آیتونز را وارد کنید و بر روی گزینه ردیم کلیک کنید تا میزان اعتبار گیفت کارت به اعتبار اپل آیدی شما اضافه شود و فعال سازی گیفت کارت اپل انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید