نحوه ساخت اکانت پلی استیشن

نحوه ساخت اکانت پلی استیشن

تمام افرادی که علاقه مند به بازی های ps4 هستند و قصد خرید کنسول های آن را دارند لازم است که با نحوه ساخت اکانت پلی استیشن آشنا باشند. برای استفاده از قابلیت های Playstation Network باید در این شبکه ثبت نام کنید. نحوه ثبت نام در شبکه پلی استیشن بسیار ساده است و در زمان کوتاهی می توانید این کار را انجام دهید. البته به دلیل اینکه کنسول های پلی استیشن به شکل رسمی در ایران منتشر نشده باید اکانت PSN را با مشخصات پستی یک کشور دیگر ایجاد کنید. برای اینکه بتوانید مراحل ثبت نام را بدون مشکل انجام دهید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ساخت اکانت پلی استیشن و امتیازات آن

با ایجاد حساب کاربری در کنسول پلی استیشن امکان خرید بازی و آپدیت سیستم عامل دستگاه تان را خواهید داشت.

هنگام ساخت اکانت دقت داشته باشید که کشور (Region) انتخابی شما در هزینه بازی ها و مالیاتی که به آنها تعلق میگیرد موثر است. به خاطر بحث تحریم ایران، زمان ساخت اکانت باید یکی از کشورهای موجود در لیست کشورهای سونی مثل انگلیس، آمریکا، ژاپن، آلمان یا سایر کشورها را انتخاب کنیم. در بحث پرداخت مالیات کشورهای ایالتی مثل آمریکا برای هرکدام از ایالت هایش مالیات متفاوتی را در نظر گرفته. بنابراین دقت کنید که به علت شرایط اقتصادی کشور مبلغ 1 دلار هم در تعیین هزینه بازی موثر است.

چگونه حساب کاربری پلی استیشن بسازیم؟

1- وارد تنظیمات settings شوید. پیش از اینکه مراحل ساخت اکانت را انجام دهید حتما دستگاه خود را به اینترنت وصل کنید.

بعد از ورود به محیط پلی استیشن و بخش تنظیمات وارد گزینه Settings Login شده و User Management را انتخاب کنید.

نحوه ساخت اکانت پلی استیشن

2- روی گزینه Create User کلیک کنید. در این بخش پنجره ای باز می شود که در آن قابلیت های استفاده از شبکه پلی استیشن از جمله دانلود جدیدترین بازی ها و نسخه دمو آنها، امکان چت با سایر گیمرها و به اشتراک گذاری تجربیات خود از محیط بازی ها به صورت تصویری با دوستداران شبکه پلی استیشن توضیح داده شده است. برای رد کردن این پنجره گزینه Next را بزنید.

3- حالا باید گزینه Sign up Now را انتخاب کرده و منطقه یا کشور، زبان و تاریخ تولد خود را وارد کنید. هنگام وارد کردن این اطلاعات به این موارد توجه داشته باشید:

  • چون ایران در لیست کشورها وجود ندارد باید United States را از لیست انتخاب کرده تا بعدا امکان خرید و پرداخت از فروشگاه پلی استیشن را داشته باشید.
  • زبان پیش فرض را روی انگلیسی قرار دهید.
  • تاریخ تولد را هم باید به میلادی وارد کنید و توجه کنید که افراد زیر 18 سال برای دسترسی های نرم افزاری محدودیت هایی دارند. بنابراین باید تاریخ را طوری وارد کنید که بالای 18 سال باشد. همچنین این تاریخ را جایی یادداشت کنید زیرا گاهی در صورت فراموش کردن پسورد یا موارد امنیتی تاریخ تولدی که زمان ایجاد اکانت پلی استیشن وارد کردید از شما پرسیده می شود.

4- در ادامه مراحل نحوه ساخت اکانت پلی استیشن باید شهر محل سکونت و کد پستی Postal Code را وارد کنید. با توجه به اینکه در مرحله قبل کشور آمریکا را انتخاب کرده اید بهتر است گزینه دوم یعنی شهر را روی Florida انتخاب کنید. به این ترتیب زمان خرید بازی مبلغی به عنوان مالیات اضافه نمی شود.

نحوه ساخت اکانت پلی استیشن

البته شما می توانید کدهای پستی مختلف آمریکا را به دست آورید و با وارد کردن آنها سیستم به شکل خودکار گزینه های بعدی که شهر و استان (ایالت) هستند را تکمیل می کند. پس از کامل کردن این گزینه ها برای رفتن به مرحله بعد گزینه Next را انتخاب می کنیم.

5- در این مرحله 3 فیلد برای شما نشان داده می شود که اولی مربوط به آدرس ایمیل و دو فیلد بعدی پسوردی است که برای اکانت پلی استیشن در نظر گرفته اید. از لحاظ امنیتی بهتر است رمزی که انتخاب می کنید با پسورد ایمیل تان مشترک نباشد. همچنین حداقل از 8 کاراکتر مختلف شامل عدد، حروف و علائم symbols استفاده کنید تا امکان هک و سوء استفاده از اکانت شما به حداقل برسد.

6- حالا باید آواتار مورد علاقه تان را طبق شخصیت های محبوب هر بازی انتخاب کنید. پس از آن نوبت کامل کردن آیدی اکانت پلی استیشن است. در این بخش سه کادر قرار دارد:

ساخت اکانت پلی استیشن

  • Online ID: نامی است که در شبکه PS4 شما نمایش داده شده و دوستان تان می توانند با داشتن آنلاین آی دی شما برایتان درخواست بازی گروهی بفرستند. به صورت کلی تمام گیمرها با آیدی تان شما را شناسایی کرده و می توانند برای شما درخواست دوستی یا پیام خصوصی بفرستند.
  • First Name: نام خود را در این بخش وارد کنید.
  • Last Name: این قسمت مربوط به نام خانوادگی تان است. بعد از تکمیل این بخش و مشاهده تیک صحت اطلاعات می توانید به مرحله بعدی بروید.

چند صفحه بعد، گزینه ای را مشاهده می کنید که مربوط به تنظیمات حریم خصوصی حساب تان است. در این بخش می‌توانید بازی‌هایی که تا به حال انجام دادید یا ارتباط با دوستان تان را مشاهده کنید.

7- در مرحله پایانی نوبت فعال کردن اکانت با ایمیل است. برای این منظور باید از دستگاه دیگری مثل موبایل یا لپ تاپ به آدرس ایمیل تان بروید و روی لینک فعال سازی حساب کاربری خود که سونی برایتان فرستاده کلیک کنید.

پس از انجام این کار دکمه Already Verified را در پلی استیشن خود انتخاب کنید.

گاهی در مراحل ساخت اکانت ارور دریافت می کنید برای اطلاع از خطاهای رایج پلی استیشن و نحوه رفع آنها می توانید به مقاله ای که در این رابطه تهیه کردیم مراجعه کنید.

مراحل ساخت حساب پلی استیشن با موفیت به پایان رسید. حالا باید یک عکس برای پروفایل تان اضافه کرده و به دنبال گزینه هایی برای تنظیم و احراز هویت دو مرحله ای باشید.در ادامه کار پلی استیشن از شما می‌خواهد شماره تلفن همراه خود را اضافه کنید که همین قابلیت به شما کمک می‌کند در صورت فراموشی رمز عبور وارد حساب خود شوید. برای جلوگیری از قفل شدن حساب کاربری تان حتما این کار را انجام دهید.

در ادامه با اعلان های مربوط به کنترل والدین رو به رو می شوید که فقط از آنها عبور کنید.

به این ترتیب پلی استیشن حساب کاربری شما را را تایید کرده و به کنسول می کند. اگر دوربین پلی استیشن را دارید می توانید قابلیت چهره را برای ورود به سیستم اضافه کنید (انجام این کار کاملا اختیاری است.)

شما با موفقیت مراحل ساخت حساب تان را به پایان رسانده اید. در صورت برخورد با مشکل در نحوه ساخت اکانت پلی استیشن برای راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان تیم آی پینز در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید